La Fàbrica, el bar de la Tèxtil de Fundació Viver de Bell-lloc, fa un any!

Celebrem un any de Gastronomia, Inclusió i Compromís amb el territori

Aquest gener, La Fàbrica, el restaurant social de Cardedeu gestionat per Fundació Viver de Bell-lloc, celebra el seu primer aniversari. Un projecte que combina gastronomia amb impacte social i que, en només un any, ha esdevingut un referent local. Situada a l’emblemàtic espai de la Tèxtil Rase, La Fàbrica va néixer amb l’objectiu de generar oportunitats laborals i formatives per a persones amb disCapacitat i/o Trastorn de Salut Mental del territori. Des de la seva inauguració, ha demostrat capacitats, ha trencat barreres i s’ha consolidat com un espai obert a tothom. Sovint, La Fàbrica és escenari de converses imprevistes, trobades familiars i moments especials en un entorn càlid, inclusiu i proper.

Un aniversari ple de sabors i solidaritat

Per commemorar aquest primer any, La Fàbrica ha ofert els plats més populars del menú setmanal, seleccionats pels comensals al llarg de l’any. A més, com a reconeixement a la fidelitat de la seva clientela, s’ha organitzat un sorteig d’un àpat per a dues persones.

El punt àlgid de la celebració va ser el passat dimecres, 22 de gener, amb una xocolatada popular oberta a tothom. Gràcies al treball en xarxa amb GrupDem i Fundació Viver de Bell-lloc, la tarda va estar plena de caliu, amb xocolata calenta feta amb Paladín i galetes de Cola Cao com a protagonistes.

Durant la celebració, la Sheila i en Dani, treballadors de La Fàbrica, van compartir emocionants testimonis de les seves vivències d’aquest primer any:

Sheila: “El que més m’ha agradat és aprendre, servir begudes i menjars, ara en som expertes. ”

Dani: “Hem fet bastant equip, hem traspassat barreres i em sento molt orgullós de l’equip de barra i de cuina”

La Fàbrica: fem balanç del primer any

Durant aquest primer any, La Fàbrica ha estat molt més que un restaurant. Ha acollit dinars d’empresa i reunions professionals, consolidant-se com un punt de trobada al Vallès Oriental. També ha estat escenari de celebracions familiars, transformant moments especials en records inoblidables, així com d’exposicions culturals i jornades commemoratives. Dies com el 8 de març (Dia Internacional de les Dones), el 10 d’octubre (Dia Mundial de la Salut Mental) o el 3 de desembre (Dia Internacional de les Persones amb Discapacitat) han servit per sensibilitzar i fomentar la diversitat.

A més, La Fàbrica aposta pels productes de proximitat, col·laborant amb iniciatives com La Fageda, Sant Tomàs i Embotits Mallart. Els ous ecològics La Tavella, també produïts per Fundació Viver de Bell-lloc, són un element fix al menú, garantint qualitat, sostenibilitat i impacte social.

Un restaurant amb ànima i compromís

La Fàbrica forma part del Centre Especial de Treball (CET) de Fundació Viver de Bell-lloc. Els CET són empreses que asseguren treball remunerat a persones amb certificat de disCapacitat, garantint la seva integració laboral i social amb els suports necessaris. Aquest model ofereix oportunitats, potencia les capacitats individuals i contribueix a construir una societat més inclusiva.

Amb una base sòlida i el suport de la comunitat, La Fàbrica afronta el futur amb il·lusió i nous reptes. L’objectiu és continuar oferint experiències úniques que uneixin sabor, inclusió i compromís amb el territori.

Si encara no has viscut l’experiència de La Fàbrica, t’animem a visitar aquest espai únic, on la gastronomia i els valors es troben per crear alguna cosa excepcional.

Complim el primer any estrenant nova web

Ara, ampliem els nostres canals per tal d’arribar a totes les persones interessades a conèixer l’actualitat de La Fàbrica i molt més: el menú setmanal, la carta del restaurant, les persones que formen l’equip, històries de l’espai…

Web: lafabrica.vivelloc.cat

 

Els nostres col·laboradors: